مَنْ کَانَ یُریدُ الْعِزَّة فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً

مَنْ كَانَ يُريدُ الْعِزَّة فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَميعاً

مَنْ کَانَ یُریدُ الْعِزَّة فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً

پایه های سریر حکومت حقیقیه بر صفحه قلوب است.
———————————————
«مَنْ کَانَ یُریدُ الْعِزَّة فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَمیعاً»
قرآن می گوید، عزت مال اوست،
اگر عزت می خواهی برو سراغ او، همه در نزد اوست،

درست در کنار این مطلب می گوید:
«تُعِزُّ مَنْ تَشاء وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاء»
هر کسی را خواست عزت می دهد و هر کس را خواست ذلت.

آیا این را که گفته «هر کسی را خواست»، بی حساب است؟
نخیر! حساب شده است.
موجباتش چیست؟

هر چه انقطاعت از غیر او بیشتر اعطای عزت الهی به تو بیشتر!
قدرت تسخیر قلوبت بیشتر! حکومتت بر قلوب بیشتر!
بین حکومت ظاهری و باطنی فرق است،
حکومت ظاهری حکومت بر ابدان است و ارزشی ندارد،
این حکومت با تنفر درونی نسبت به کسانی که تحت حکومتت هستند ساخته می شود. زور است دیگر چه کار کنیم!

پایه های سریر حکومت حقیقیه بر صفحه قلوب است.
خوب دقت کنید!
من می خواهم تقریباً این حکومت را با عزت مرادف  کنم و در اینجا نظر دارم و آن این است که امام حسین علیه السلام به این معنا از نظر قلوب، عزت حقیقی داشت، و حکومت واقعیه هم داشت و مسائلی که اتفاق افتاد، بحث ظاهر بود.

پست ۱۸۷
سلوک عاشورایی/ منزل هفتم/ عزت و ذلت
از مباحث مرحوم حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی

بازنشر از پروفایل +سلوک عاشوراییمَنْ كَانَ يُريدُ الْعِزَّة فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَميعاً

مطالب مرتبط :

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + هشت =