حجت بر اهل سنت تمام است

 حجت بر اهل سنت تمام است

 حجت بر اهل سنت تمام است
 حجت بر اهل سنت تمام است
 حجت بر اهل سنت تمام است
 حجت بر اهل سنت تمام است

 حجت بر اهل سنت تمام است

سند فوق العاده است:
(دست به دست کنید)

آقای أبو حامد غزالی از استوانه‌های علمی أهل سنت است و آقای یافعی هم در ترجمه آقای غزالی می‌گوید:
و فضائل الإمام حجة الإسلام أبی حامد الغزالی رضی الله عنه أکثر من أن تحصر و أشهر من أن تشهر.
فضائل امام و حجت الإسلام أبو حامد غزالی (رضی الله عنه) بیش از شمارش است و مشهورتر از آن است که برای او ایجاد شهرت شود
مرآة الجنان للیافعی، حوادث سنة ۵۰۵
و وقتی آقای سیوطی به شرح حال أبو حامد غزالی می‌رسد، می‌گوید:
و علی رأس الخامسة الإمام أبو حامد الغزالی.
التنبئة بمن یبعثه الله علی رأس کل مائة للسیوطی، صفحه ۱۲
و از او تعبیر به امام می‌کند.
آقای أبو حامد غزالی می‌گوید:
جناب خلیفه دوم بعد از این‌که پیامبر (صلی الله علیه و سلم) علی را معرفی کرد و فرمود:
من کنت مولاه فعلی مولاه.
آمد به علی تبریک گفت:
«بخ بخ یا أبا الحسن! لقد أصبحت مولای و مولی کل مؤمن و مؤمنة»، فهذا تسلیم و رضی و تحکیم، ثم بعد هذا غلب الهوی لحب الریاسة و حمل عمود الخلافة و عقود البنود و خفقان الهوی فی قعقعة الرایات و اشتباک ازدهام الخیول و فتح الأمصار سقاهم کأس الهوی، فعادوا إلی الخلاف الأول، فنبذوه وراء ظهورهم و اشتروا به ثمنا قلیلا فبئس ما یشترون.

این عبارت تبریک آقای خلیفه دوم، نشانه تسلیم شدن در برابر خلافت علی و راضی شدن به آن و حکم کردن بر خلافت اوست. ولی بعد از آن، برای این‌که به ریاست برسد و پرچم خلافت را به دست بگیرد، هوی و هوس بر خلیفه دوم غلبه کرد … و برگشتند به همان مخالفت‌های اول و آنچه را که از پیامبر (صلی الله علیه و سلم) در رابطه با علی شنیده بودند، زیر پا گذاشتند و به حقایق دینی را به کمترین قیمت معامله کردند … .
مجموع رسائل أبو حامد الغزالی، بخش کتاب سرّ العالمین، ص ۴۸۳
این قضیه به قدری قطعی است که آقای ذهبی از استوانه‌های علمی و رجالی أهل سنت وقتی این عبارت غزالی را نقل می‌کند از کتاب سرّ العالمین، می‌گوید:
و ما أدری ما عذره فی هذا؟ و الظاهر أنه رجع عنه و تبع الحق، فإن الرجل من بحور العلم.
من نمی‌دانم که عذر آقای غزالی چیست که این جملات را درباره خلیفه دوم گفته است؟ ظاهراً از این حرفش برگشته است و از حق تبعیت کرده است. آقای غزالی دریایی از علوم است.
سیر أعلام النبلاء للذهبی، ج ۱۹، ص ۳۲۸
آقای ذهبی برای این جمله‌اش «و الظاهر أنه رجع عنه»، دلیلی بیان نکرده است و ما هم می‌گوییم ظاهر این است که از حرفش برنگشته است.
هم‌چنین جناب آقای محمد بن طلحه شافعی (متوفای ۶۵۲ هجری) در مطالب السئول، صفحه ۹۳ تا ۹۷ صراحت دارد که این حدیث:
من کنت مولاه فعلی مولاه.
دلالت بر ولایت و امامت علی دارد.
آقای ذهبی در مورد همین آقای محمد بن طلحه شافعی می‌گوید:
العلامة الأوحد.
علامه یگانه عصر.
سیر أعلام النبلاء للذهبی، ج ۲۳، ص ۲۹۳

 برخی از کسانی که سر العالمین را از غزالی دانسته اند از این قرارند:
۱٫ ابن حجر عسقلانی (لسان المیزان  ج ۲   ص ۹۴۵)
۲٫ ذهبی(سیر اعلام النبلا و میزان الاعتدال و تاریخ الاسلام)
۳٫ سبط بن جوزی (تذکرة الخواص، ص ۹۸)
۴٫ إسماعیل باشا بن محمد أمین الوفاة: ۱۳۳۹ه(إیضاح المکنون فی الذیل على کشف الظنون  ج ۴   ص ۱۱)
و…
با وجود تایید ابن حجر و ذهبی حجت بر اهل سنت تمام است.

منبع:
www.valiasr-aj.com/fa/page.php?bank=question&id=25340

بازنشر از پروفایل +Alireza Rashvand حجت بر اهل سنت تمام است

مطالب مرتبط :

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 1 = شش