بمب گوگلی قمه زنی و عکس العمل ما

بمب گوگلی قمه زنی و عکس العمل ما

بمب گوگلی قمه زنی و عکس العمل ما
م. آشنا، ۱۱ آبان ۱۳۹۲
(در انتقاد به این پست: https://plus.google.com/114666999538132914405/posts/E4ZM2ocqqNk)

امروز صبح پستی با عنوان ((((( دوستان عزیز لطفا برای اینکه تبلیغات وهابیهای کثیف علیه شیعه خنثی بشه این مطلب رو به اشتراک بزارید share حداکثری حتما )))))) در شبکه اجتماعی پلاس منعکس گردید که شامل فتوای رهبر در مورد قمه زنی و متنی در لزوم اعتراض به این رفتار برای گرفتن بهانه از دست وهابیون و دشمنان اسلام و همراه با یک تصویر از قمه زنی بود.

در مورد این پست و پست‌های مشابه نکاتی به ذهنم می‌رسد که با دوستان در میان می‌گذارم.

۱- خود همین پست و مطالب مشابه آن ترویج کننده این ایده هستند که مراسم قمه زنی در میان شیعیان بسیار پررنگ هست و بخش زیادی از شیعیان چنین رفتاری را انجام می‌دهند.
حقیقت این است که چنین نیست و بخش بسیار کوچکی این کار را می‌کنند. پس چه نیازی هست که هر سال عاشورا بسیاری از اخبار و تحلیل‌ها در مورد خوبی یا بدی قمه زنی باشد؟ همین پست تا همین الان نزدیک به ۵۵ بار باز نشر شده و ادامه دارد. خود ما نیز داریم مسأله را بزرگ می‌کنیم، در صورتی که می‌توان آن را رفتاری اشتباه از جماعتی قلیل و کم اهمیت جلوه داد.

۲- گاه برخوردهای ما در قبال مسائل مختلف به قدری منفعلانه هست که قدرت تحلیل مناسب را پیدا نمی‌کنیم؛ و بعد گمان می‌کنیم که همه با ما دشمن هستند.
درست است که عده‌ای دشمن ما هستند و قصد دارند که وجهه ما را تخریب کنند. اما آیا اکثریت مردم دنیا دشمن ما هستند؟ آیا اکثریت مردم ذات ناپاک و دروغگویی دارند؟ چنین نیست. بلکه اکثر مردم دنیا دوست دارند که مراسم سایر مردم را بشناسند و با فرهنگ آنها آشنا شوند و ما نیز جزو همین مردم هستیم؛ عاشورا جزو ناب‌ترین فرهنگهای مردمی است که همه دوست دارند در مورد آن اطلاعات بیشتری داشته باشند.

این که ما تلاش نکرده‌ایم که فرهنگ عاشورا و تصاویر زندگی عادی عاشورایی را ترویج کنیم، دلیل بر این نیست که همه می‌خواهند تصویری نادرست از ما ترسیم کنند. آن افراد قمه زن نیز قصد ترسیم تصویر نادرست از تشیع ندارند، آنها فقط می‌خواهند حالشان را ببرند. به احتمال زیاد نیز دسترسی به اینترنت ندارند که با پست‌های پلاس یا اخبار تابناک و فردا و فارس متنبه شوند.

ما بایستی تصویر عاشورایی خود را ترسیم کنیم، دیگران نیز علاقه بیشتری خواهند داشت که ما را در اساس تصاویر واقعی خودمان مشاهده کنند.

۳- در پست مطرح شده که “اگر می‌خواهید تأثیر این کار در وهن شیعه را ببینید، Ashura را در گوگل سرچ کنید”. بنده امتحان کردم و نتیجه این بود که تمام نتایج صفحه اول جستجوی تصویر گوگل شامل تصاویری از قمه زنی بود.

- آیا با دست به دست کردن چنین پست‌هایی می توان نتایج صفحه اول گوگل را عوض کرد؟
- خیر!

این کار به سادگی با استفاده از قابلیت‌های “بمب گوگلی” انجام شده است و به سادگی می توان به آن پاتک زد. همان اتفاقی که در مورد ترجمه “Arabian Gulf” به “خلیج فارس″ اتفاق افتاد. مخالفین غربی و احتمالا وهابی ما توانسته‌اند به موتور جستجوی گوگل بفهمانند که این مجموعه از تصاویر بیشترین ارتباط را با لغت جستجو شده دارند.

- اگر شما لغت “عاشورا” به فارسی را جستجو کنید، با مجموعه نتایجی کاملا متفاوت مواجه خواهید شد؛ مجموعه ای از گرافیک‌ها و نقاشی-خط‌ها شامل سلام بر حسین و ادعیه و توصیف عاشورا مشاهده خواهید کرد.

- اگر عبارت “Ashura Karbala” را به انگلیسی سرچ کنید، تصاویری از انبوه عزادارن حسینی را مشاهده می‌کنید.

- دو عبارت “Ashura” و “Ashura Day” تصاویری از قمه زنی را نمایش می‌دهد؛ یعنی یک بمب گوگلی برای تعدادی عبارت محدود و توسط افرادی محدود طراحی و اجرا شده است و ما سالهاست در اعتراض به پروپاگاندای دشمن فریاد واحسرتا سر می‌دهیم!

۴- راهکار مقابله با این وضعیت بسیار ساده است.
راهکار آن است که در محرم امسال، هر وبلاگ نویس، هر وبسایت ایرانی، هر شیعه‌ای که دلش می خواد این وضعیت بمب گوگلی بر طرف شود، در مطالب خبری و پستهای وبلاگی خود لغت انگلیسی Ashura را هم در متن پست یا خبر، هم در caption یا توضیح تصویر یا در نام فایل تصویر یا در تگ alt تصویر، و هم در بخش لغات کلیدی به کار ببرند؛ ایضا در تیتر و متن پستهایی که به زبانهای انگلیسی و عربی می باشد.

در همین پست، نام فایل تصویر اول “قمه زنی” و عبارت توضیح آن (alt=”قمه زنی”) می‌باشد. نام دو فایل دیگر “Ashura 1″ و “Ashura 2″ و توضیح آنها “Ashura” و” Ashura Day” می‌باشد. موتورهای جستجو خواهند فهمید که تصویر اول بایستی در ازای کلید واژه “قمه زنی” و سایر تصاویر در ازای کلید واژه‌های “Ashura” و “Ashura Day” نمایش داده شود.

- دوستان بایستی همین راهکار ساده را به سایر دوستان خود نیز توصیه کنند.

دیری نخواهد گذشت که آن تصاویر گوگلی با تصاویری از گرافیک‌ها، عزاداری‌ها، تصاویر خانواده‌ها و کودکان عزادار، حرم حسینی و موارد مشابه جایگزین خواهد شد. تصاویر دسته‌ها، تعزیه‌ها، آثار هنری، مردم عادی، زن و مرد و پیر و کودک، زندگی مردم واقعی را ترسیم می‌کند.
خصوصا که وسعت تصاویر اوریجینالی که شیعیان با دوربین‌های خود گرفته و در وبلاگ‌ها و سایت‌های خود درج می‌کنند ارزش خبری بسیار بیشتری دارد.
از آن جایی که سایر مردم دنیا نیز در این روزها در مورد عاشورا جستجو می‌کنند، به چنین تصاویری که زندگی واقعی مردم را نمایش می‌دهد علاقه بیشتری نشان خواهند داد و رتبه این تصاویر بر اساس کلیک افزایش خواهد یافت.

۵- دوستان فعال در رسانه‌های خبری – از جمله دوستان +نکات‌پرس| NocutPress  و +تریبون مستضعفین– می‌توانند این رویه را در اخبار خود پی بگیرند و به همکاران رسانه‌ای خود نیز توصیه کنند که چنین کنند. دوستان وبلاگ نویس نیز می‌توانند این رویه را در وبلاگ‌های خود پی بگیرند و به سایر دوستان نیز توصیه کنند.

۶- نوشتن این متن را که شروع کردم تعداد بازنشر ۵۰ بود، الان از -۶۵- ۶۹ هم رد کرده است؛ توجه کنید که به لطف همین پست، چه تعداد افراد بیشتری تصاویر قمه زنی را مشاهده کرده‌اند و بمب گوگلی (Ashura=تصاویر قمه زنی) باز هم تقویت شده است.

التماس دعا

کلیدواژه‌ها: Ashura، رسانه، عاشورا، موتور جستجو، گوگل
#Ashura   #عاشورا   #گوگل   #جستجو  

بازنشر از پروفایل +عصر وارثینبمب گوگلی قمه زنی و عکس العمل ما

بمب گوگلی قمه زنی و عکس العمل ما

بمب گوگلی قمه زنی و عکس العمل ما
امروز صبح پستی با عنوان ((((( دوستان عزیز لطفا برای اینکه تبلیغات وهابیهای کثیف علیه شیعه خنثی بشه این مطلب رو به اشتراک بزارید share حداکثری حتما )))))) در شبکه اجتماعی پلاس منعکس گردید (لینک) که شامل فتوای رهبر در مورد قمه زنی و لزوم اعتراض به این رفتار برای گرفته بهانه از دست وهابیون و دشمنان اسلام و یک تصویر از قمه زنی (تصویر زیر) بود. در مورد این پست و پستهای مشابه نکاتی به ذهنم می رسد که با دوستان در میان می‌گذارم. ۱- خود همین پست و مطالب …

مطالب مرتبط :

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + 9 =