آبرو داری نشانه ی شرافت است…

آبرو داری نشانه ی شرافت است...

آبرو داری نشانه ی شرافت است… آدم های کوچک بی آبرویی میکنند. بخاطر هر چیزی… مهم نیست. مهم این است که آبرو داری نمی کنند. نمی دانم می دانید یانه… جشنواره های سینمایی معتبر نظیر برلین و کن، قواعد مخفی دارند که البته سینماگران از آن به خوبی اطلاع دارند . یکی از این قواعد درباره ی ایران این است که به هیچ وجه حتی یک فریم تصویر زیبا از ایران ارائه نشود. حتی یک لانگ شات از بزرگراه ها یا تاسیسات صنعتی و هرچیزی که نشانه ای از پیشرفت علمی و صنعتی در ایران باشد ممنوع است. جالب است که غالب مردم دنیا فکر میکنند ایران کشوری قرن هجدهمی است که مردم هنوز با شتر و چهارپا و حداکثر قطارهای گازوئیلی جابجا می شوند. یکی از دوستان می گفت در بعضی کشورهای اروپایی هنوز وقتی از ایران خبری پخش می شود، تصاویر زلزله ی بم پخش می شود!در فیلم «جدایی نادر از سیمین» حتی یک لانگ شات از تهران یا بناها و خیابان ها و بزرگراه هایش دیده نمی شود. حتی خانه ای که انتخاب شده خانه ای قدیمی و رنگ و رو رفته است. فیلم های دیگری چون «بچه های آسمان» هم که تا اندازه ای در جشنواره های خارجی موفق می شوند، نه از بابت مفاهیم انسانی که از بابت بازتاب فقر و درمانگی ایرانیان است. این قواعد را سینماگران ایرانی بلدند. خوب میدانند باید چطور فیلم بسازند که آنور آب مورد تفقّد قرار بگیرند. نمی فهمم بعضی ها بخاطر یک مشت دلار چرا بی آبرویی می کنند. فقط میدانم آبروداری نشانه ی شرافت است.آبرو داری نشانه ی شرافت است…

آبرو داری نشانه ی شرافت است…
آدم های کوچک بی آبرویی میکنند. بخاطر هر چیزی… مهم نیست. مهم این است که آبرو داری نمی کنند. نمی دانم می دانید یانه… جشنواره های سینمایی معتبر نظیر برلین و کن، قواعد مخفی دارند که البته سینماگران از آن به خوبی اطلاع دارند . یکی از این قواعد درباره ی ایران این است که به هیچ وجه حتی یک فریم تصویر زیبا از ایران ارائه نشود. حتی یک لانگ شات از بزرگراه ها یا تاسیسات صنعتی و هرچیزی که نشانه ای از پیشرفت علمی و صنعتی در ایران باشد ممنوع است. جالب است که غالب مردم دنیا فکر میکنند ایران کشوری قرن هجدهمی است که مردم هنوز با شتر و چهارپا و حداکثر قطارهای گازوئیلی جابجا می شوند. یکی از دوستان می گفت در بعضی کشورهای اروپایی هنوز وقتی از ایران خبری پخش می شود، تصاویر زلزله ی بم پخش می شود!در فیلم «جدایی نادر از سیمین» حتی یک لانگ شات از تهران یا بناها و خیابان ها و بزرگراه هایش دیده نمی شود. حتی خانه ای که انتخاب شده خانه ای قدیمی و رنگ و رو رفته است. فیلم های دیگری چون «بچه های آسمان» هم که تا اندازه ای در جشنواره های خارجی موفق می شوند، نه از بابت مفاهیم انسانی که از بابت بازتاب فقر و درمانگی ایرانیان است. این قواعد را سینماگران ایرانی بلدند. خوب میدانند باید چطور فیلم بسازند که آنور آب مورد تفقّد قرار بگیرند. نمی فهمم بعضی ها بخاطر یک مشت دلار چرا بی آبرویی می کنند. فقط میدانم آبروداری نشانه ی شرافت است.

بازنشر پست از پروفایل +وحید یامین پورآبرو داری نشانه ی شرافت است...

Google+: نمایش پست در پلاس

مطالب مرتبط :

۲ دیدگاه

  • بهمن ۲۰, ۱۳۹۳ - ۵:۲۰ ب.ظ | لینک مستقیم

    متن زیبایی بود

  • ارسال پاسخ

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    یک × = 7